火曜日, 10月 03, 2006

うんど

こんばん は ぼく の しんけん に けんじゅつ の れんしゅう しました。 百 ど くうき を きいました。 その くうき は しんでいます。

4 件のコメント:

Marshdrifter さんのコメント...

This evening, I practiced kenjutsu* with** my shinken***. I cut the air 100 times. That air is dead.

* (lit) kenjutsu exercises. I wasn't sure how to have "practice" without the word 「れんしゅう」.

** で?

*** sword

Pauline さんのコメント...

Isn't "kuuki" more like "breath" than "air"?

colin さんのコメント...

I think generally "with" should be で. Interestingly the form 真剣に, which uses the same kanji, is an idiom meaning "seriously" or "earnestly."

I think it would be 剣術(けんじゅつ)を練習(れんしゅう)しました or 剣術の練習をしました. Not 100% sure though.

As far as 空気(くうき) goes, I think it does mean air or atmosphere in the way that Marshdrifter intends. Breath would be 息(いき) I think.

colin さんのコメント...

I just noticed, but shouldn't that be 運動(うんどう), not うんど?